In 2022, BAT a reciclat 22,6% din volumul de apa utilizat la nivel global iar Fabrica BAT din Ploiesti a fost certificata de prestigiosul Alliance for Water Stewardship

In primul raport anual combinat* privind performanta de business si in domeniul sustenabilitatii, BAT anunta rezultate importante obtinute in atingerea obiectivelor privind protejarea mediului, sociale si de guvernanta (ESG). In ceea ce priveste managementul apei folosite in procesul de productiein anul 2022, raportul de sustenabilitate al BAT arata ca

  • 24 de centre proprii de productie sunt certificate de catre Alliance for Water Steardship (AWS)**, printre care si fabrica BAT din Ploiesti, care a primit certificarea AWS anul trecut;
  • 22,6% din volumul de apa utilizat a fost reciclat;
  • s-a inregistrat o reducere de 33% a cantitatii de apa extrase fata de valoarea de referinta din 2017, ceea ce inseamna o reducere de 7% versus 2021;
  • 82% dintre hectarele de tutun din lantul BAT de aprovizionare cu tutun utilizeaza cele mai bune practici in vigoare de gestionare a solului si a apei.

O buna gestionare a apei este vitala pentru utilizarea responsabila a resurselor, atat la nivel individual, cat si organizational. Este nevoie de consistentasi de perseverentain acest demers, iar tema Zilei Mondiale a Apei din acest an este «accelerarea schimbarilor», completata de sloganul «Fa schimbarea pe care tu ti-ai dori sa o vezi in lume», un mesaj pe care si noi l-am sustinut de-a lungul anilor in cadrul campaniilor dezvoltate sub umbrela Alege Asumat un Oras Curat. BAT si-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorisi pentru societate atat prin indeplinirea obiectivelor de sustenabilitate asumate la nivel de business, catre care facem pasi decisivi, precum si prin campanii privind responsabilitatea alegerilor individuale,”a declarat Ileana Dumitru, Director juridic si relatii publice, Aria Europa Centralasi de Sud din cadrul BAT.

In 2020, BAT a anuntat asumarea unor obiective ambitioase privind reducerea impactului afacerii asupra sanatatii, atingerea excelentei in protejarea mediului, dezvoltarea unui impact social pozitiv si reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte si responsabile. Tintele de atingere a obiectivelor includ 50 de milioane de consumatori ale produselor BAT care nu ard pana in 2030; zero emisii de dioxid de carbon la nivelul intregului lant valoric pana in 2050; 100% energie regenerabila pana in 2030.

In ceea ce priveste managementul apei folosite, BAT isi propune ca pana in 2025:

  • o reducere de 35% a apei extrase fata de valoarea de referinta din 2017;
  • 100% dintre centrele proprii de productie sa fie certificate de catre Alliance for Water Steardship (AWS) – aceasta certificare independenta recunoscuta la nivel mondial va contribui la validarea utilizarii sustenabile a apei de catre BAT;
  • reciclarea a 30% din volumul de apa folosita.

Eforturile si angajamentul BAT fata de standarde inalte de sustenabilitate au fost recunoscute de institutii independente de prestigiu. Printre acestea se numara includerea companei in Dow Jones Sustainability Index pentru 21 de ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listata in prestigiosul World Index in 2022, fiind clasata intre primele 3% companii evaluate), un rating MSCI BBB si nivelul CDP A List.

Despre BAT in Romania

  • BAT, cel mai mare jucator de pe piata tutunului din Romania, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro in economie in primii 25 de ani de prezenta pe piata locala. Din aceasta suma, circa 24 de miliarde de euro reprezinta contributie directa la bugetul de stat, sub forma de taxe si accize
  • In 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contributie de peste 9.6 miliarde de lei sub forma de taxe si accize.
  • BAT a pastrat aceasta pozitie si in 2021, platind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
  • BAT este liderul pietei tutunului din Romania, cu o cota de peste 50%
  • BAT are peste 3.000 de angajati si creeaza alte 30.000 de locuri de munca pe lantul de distributie si aprovizionare.
  • BAT a lansat in Romania in 2019 campania Alege asumat un oras curat, o campanie de informare a consumatorilor privind gestionarea responsabila a deseurilor si utilizarea responsabila a resurselor, cu scopul de a atrage atentia asupra gesturilor simple pe care fiecare dintre noi le poate face pentru protejarea mediului si a comunitatii.

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al carei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanatatii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulti o gama variata de produse cu risc redus*.

Compania continua sa sustina clar ca tigarile cauzeaza riscuri majore la adresa sanatatii si ca singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renuntarea la fumat. BAT ii incurajeaza pe cei care continua sa fumeze sa faca trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit stiintific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transforma intr-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrata cu adevarat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori sa aleaga produsele sale care nu implica arderea tutunului pana in 2030 si de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii pana in 2024. BAT si-a stabilit o serie de obiective ambitioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 si 2 pana in 2030, eliminarea utilizarii plasticului de unica folosinta non-necesar si realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pana in 2025.

BAT are peste 50.000 de angajati. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline in 2022 si un profit din operatiuni de 10,52 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include marcile sale globale de tigarete si o categorie tot mai larga de produse cu risc redus* din tutun si nicotina, precum si produse traditionale din tutun care nu implica arderea tutunului. Intre acestea se numara tigari electronice, produse de incalzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotina pentru uz oral fara tutun, precum si produse orale traditionale, cum ar fi snus si snuff umed. In 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implica arderea tutunului, o crestere de 4,2 milioane fata de anul precedent.

Lantul de aprovizionare cu tutun se refera la tutunul furnizat de fermierii BAT contractati direct si cei ai furnizorilor strategici terti, care participa la programul BAT de evaluare anuala Thrive, reprezentand peste 80% din tutun achizitionat in volum in 2022.