Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moţca-Iaşi-Ungheni şi a stabilit că ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie 2025”, anunţă CNIR.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată şi provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri:
– 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
– Două tunele
– Trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centura a localităţii Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
-2 parcări de scurtă durată, un spaţiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreţinere şi Coordonare- CIC.
Anunţul de licitaţie va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Construirea Tronsonului 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitaţie pe 23 ianuarie 2025 şi a tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani, care asigură legătura municipiului Iaşi la Autostrada Moldovei -A 7 şi mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei.