Raportul privind rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024 pe județul Iași arată un decalaj foarte mare între procentul elevilor cu note sub 5 la Matematică din mediul rural față de cei din mediul rural. Potrivit rezultatelor publicate de Inspectoratul școlar județean Iași, puțin peste 37% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul urban au luat peste 5 la disciplina Matematică, față de 81% dintre elevii care învață în mediul rural.
Șefa ISJ Iași, Luciana Antoci, spune că deja au început verificări în școlile unde au fost înregistrate aceste rezultate îngrijorătoare, pentru verificări “constructive”, nu pentru sancțiuni. “Am vrea să stăm de vorbă și cu elevii, eventual și cu părinții acestora, dacă se impune, în primul rând cu directorii și cu profesorii din unitățile de învățământ pentru a căuta împreună soluții”, a spus Luciana Antoci
Inspectoratul școlar județean Iași a început verificări în școlile cu rezultate slabe, din mediul rural, pentru a găsi problemele dar și soluții, în timp util până la examenul real din vară. Printre explicații ar fi faptul că elevii care acum sunt în clasa a VIII-a au început gimnaziul în plină pandemie, un an au învățat online, și “au pierdut startul”, spune Luciana Antoci, șefa ISJ Iași.
“Venim în sprijinul colegilor noștri din școli. Nu ne ducem pentru verificări și pentru sancțiuniși ne ducem pentru a găsi punctual cauze și soluțiile soluții în contextul dat, pentru că situația e diferită de la o școală la alta. Mai e timp în care putem să îi ajutăm pe copii și timp pe care să-l transformăm în plus valoare proceselor de pregătire pentru examen. Patru-cinci luni de zile înseamnă suficient cât să putem schimba aceste date semnificativ”, a spus Luciana Antoci.