Moldova are trei kilometri de autostradă! Lucrările au început pe tronsonul Buzău – Focșani, lângă Râmnicu Sărat

Constructorul care se ocupă de tronsonul dintre Buzău și Focșani a turnat primii 3 kilometri de asfalt mai devreme decât stabilise în grafic. Între Râmnicu Sărat și Mândrești s-a turnat deja asfalt de bază pe 4 kilometri, în condițiile în care ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat acum 2 luni. Un alt lot, între Pietroasele și Buzău, e mult în urmă. Nu e nici măcar alocat. Încă se analizează contestațiile.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Dincolo de tot felul de lucruri și chichițe, contestații, uite un exemplu foarte bun, că se poate. Ceea ce părea anul trecut așa, un SF, iată că prinde contur. Mi-aș dori să fie un exemplu aceste șantiere și pentru alți constructori.

S-a lucrat intens pe acest lot și, atunci când a fost posibil din punct de vedere al vremii, chiar și noaptea.

Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților: În sfârșit, după 30 de ani de promisiuni, Moldova va avea autostradă. Mă bucur și mai mult mult că este un constructor român care a dovedit încă o dată că imposibilul se poate.

Tronsonul dintre Buzău și Focșani al autostrăzii A7 are o lungime totală de aproape 83 de kilometri și, potrivit proiectului, va avea 41 de poduri și pasaje, dar și șase noduri rutiere. Lucrările sunt estimate acum la 1,7 miliarde de lei, bani europeni obținuți prin PNRR, și ar trebui să fie gata la sfârșitul lui 2026.

Cristian Pistol, director general CNAIR: Am avut un deficit de drumuri de mare viteză în ultimii 30 de ani, sper să putem recupera, astfel încât în 2030 să avem și noi o țară mobilată cu autostrăzi și drumuri expres care să lege toate regiunile istorice ale țării și să facă conexiunea cu celelalte state.

Autostrada A7 va lega Capitala de nordul țării, prin Moldova, și se va opri în localitatea Siret, la granița cu Ucraina.